Hvordan bliver et event en succes?

April 3rd, 2014

Jeg har igennem mine mange år været til MANGE events, fester, VIPs arrangementer, osv, osv.

Også kom jeg til at tænke på (tænker altid for meget over underlige ting) hvordan de her event arrangører mange gange opnår den succes de gør? Altså – jeg tænker at der er virkelig mange ting at holde øje med under fx en koncert, festival eller lignende – og det må der være vildt uoverskueligt og svært at time de forskellige optræden, indslag og hvad der ellers høre til?

Nu er jeg også blondine, og er typen der altid tænker over hvordan de fx har lavet den effekt i en given film, osv. Så måske det endnu engang bare er mig som er lidt underlig!

Men anyways, det har resulteret i at jeg har studeret lidt om hvordan man afholder det perfekte event, da jeg tænkte jeg måske kunne drage nytte af det til engang i fremtiden, hvor jeg selv skulle afholde min store fødselsdags fest eller andet.

Her er hvad jeg fandt ud af:

Hvad, hvordan, hvorfor – lave forarbejde

Når man kommer til et event, så er det de færreste der nok tænker over hvor meget arbejde der er lagt i planlægningen fra eventbureauet eller arrangørernes side – blot for at underholde os.

Og hvad jeg har, kunne læse mig til, så er det vigtigt at man i startfasen af et event – stiller sig en masse H-spørgsmål, så man på den måde får afklaret en masse aktuelle spørgsmål.

Eksempelvis: Hvor mange gæster forventer man til eventen? Vil gæsterne i dette segment, kunne blive underholdt af netop denne optræder? Hvordan skaber vi bordplads nok til middagen, osv, osv.

Alt sammen noget som giver god mening i mine blondine øre!

Tid, sted og lokalitet

Når Roskilde hvert år går af stablen, så synes jeg ofte jeg kan se i aviserne at det har været plaget af en masse regn, og at festivaldeltagerne har svømmet rundt i mudder op til begge øre. Her tænker jeg bare, hvorfor sker det næsten hvert år, hvorfor flytter de ikke datoen?? Hallo!

Derfor kan jeg godt se vigtigheden i at placere sit event på rette tid, sted og lokalitet – så det hele går op i en højere enhed, og især hvis man har valgt at arrangere eventen udendørs.

Tema – kan gøre det nemmere

Jeg fandt også frem til en hjemmeside som anbefalede at man afholdte eventen/festen indenfor et bestemt tema. På denne måde ville det være nemmere at tilpasse alt lige fra underholdningen, dresscode til udsmykningen af lokalerne, osv. Eftersom jeg har været til mange tema arrangementer igennem årene – så bakker jeg 100 % op omkring dette, da de fleste temafester jeg har været til, har været en bragende succes!

Det var lige et par event forslag/råd fra Frøken Jensen – håber du/i kunne bruge dem! = )

Leave a Reply


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /var/www/froken-jensen.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3720